בדיקת שטחים משותפים לתושבי הבניין​

מערכות רבות בבניין הדירות שייכות לרכוש המשותף האחראי על הטיפול בהן הינו לרוב ועד הבית.

 כך למשל מערכת האיטום של הקירות או של הגג, צנרת של מערכת משותפת, כגון של כיבוי אש, צמ"גים (צינורות מי גשמים) המנקזים את הגג, וכן הלאה.

במקרים רבים בהם מתרחשת תופעה של נזקי מים בבניין, אין יודעים מהו המקור לכך, ולכן גם אין יודעים באחריות מי לטפל בבעיה. כלומר, הדבר נופל בין הכסאות. עלולים להתחיל ויכוחים בין דיירי הבית המשותף, למי הבעיה שייכת, למי היא איננה שייכת, מי אמור להזמין בדיקה ומי אמור לשלם על כך.

לצערנו הרב, לעתים קרובות בעל האינטרס הוא המשלם בתחילה, ולאחר מכן, הוא בא בחשבון עם כל שאר הנושאים בנזק. ואני אסביר. ניקח דוגמא. דירתו של בעל דירה בבניין משותף נמצאת מתחת לדירה אחרת. יש נזק מים בדירתו, וייתכן כי המקור לכך הוא מהדירה שמעליו, אך יתכן גם כי המקור לכך בלובי המשותף או אולי אף מהגג המשותף. נניח כי בעל הדירה שמעליו מתעלם מפניותיו ולא מוכן לשתף פעולה. מן הראוי כי ועד הבית, האחראי לרכוש המשותף, ירים את הכפפה ויזמין בדיקה. בבדיקה ייחשף מהו המקור לבעיה ובאחריות מי הדבר. בעקבות הבדיקה יתקבל דוח, שהינו קביל בבית משפט. נניח כי הממצאים יצביעו על כך שמקור הבעיה בדירת השכן שמעל. ניתן יהיה לבוא יחד עם הדוח לבעל הדירה שמעל ולומר לו שנעשתה בדיקה, הממצאים מורים על כך שמקור הבעיה מהדירה שלך, ולכן אנחנו מבקשים ממך קודם כל להחזיר לקופת הועד את עלות הבדיקה, ושנית, לתקן את הדורש תיקון, כי מקור הנזק ברכוש הפרטי שלך. אם בבדיקה יתברר כי מקור הבעיה ברכוש המשותף, כגון בצינור כיבוי אש, בצינור צמ"ג (צינור מי גשמים) שיורד מהגג, במערכת איטום לקויה של הבניין, בקירות או בגג, במקרה כזה יישא ועד הבית בעלות הבדיקה וכן יהיה אחראי לבצע תיקונים בהתאם למסקנות הדוח. מצוין, אם כן, בדוח המתקבל מהו המקור המדויק לבעיה, מה צריך לעשות כדי לטפל בה, כולל מפרטים טכניים וכד', וכן עלויות כספיות לטיפול בבעיה. מי שהזמין את הדוח ומקבל אותו יכול להעביר אותו הלאה לנוגעים בדבר במידת הצורך על מנת שידאגו לביצוע האמור בו, וכן יישאו בעלות הדוח. 

לוזון - חברה המתמחה באיתור נזקי מים
מאיר לוזון - בדק בית

שכנות טובה
אני אומר תמיד, ערכה מעל הכל, ערכה גבוה מכל ערך כספי. כדי לשמור על שכנות טובה צריך תמיד לקחת בחשבון שאנחנו גרים בצמוד לאנשים שאותם נפגוש גם בסיטואציות הכי משמחות שיש וגם בסיטואציות הכי עצובות, חלילה. רצוי מאוד לדאוג תמיד שמערכת היחסים שלנו איתם תהיה כזאת שנוכל להסתכל זה לזה בעיניים ולדבר זה עם זה באופן המכובד ביותר עד כמה שניתן. כמובן, לא כל השכנים דומים זה לזה. לכן יש לשמור על כללים ברורים. אם נגרם נזק לאחד הדיירים לא נרצה שפתאום כל אחד יסיט את העיניים שלו ויגלגל אותם לשמים. זאת לא הדרך הנכונה. ואני, לצערי, כשאני נתקל במקרים כאלה, הדבר מאוד מעציב אותי. 

ולכן אני מציע ואומר תמיד, מתפקידו של ועד הבית במצב כזה לקחת את הדברים על עצמו ולקרוא לנו לבדיקה. כך עושים 'סדר בבלגן'. בהמשך מקבלים דוח וקוראים אותו. ברור לפי הדוח מהו מקור הבעיה, מאיזה מערכת ולמי המערכת הזו שייכת, ומה צריך לעשות כדי לתקן את המצב. 

העיקר, שכנות טובה. נשמח לשרת אתכם.

נגן וידאו

יעוץ חינמי בווטסאפ -

שילחו לנו תמונות או סרטון של מקור הנזילה. נציגנו יחזרו אליכם למתן יעוץ ראשוני ללא עלות!

להזמנת בדיקה