בדק בית לפני מכירת נכס​​​​

תוכן עניינים

למה בדיקה כזו חשובה כל כך למוכר?

מודעות
רבים האנשים הסבורים שרק קונה הנכס הינו בעל אינטרס לבדוק אותו לפני רכישתו על מנת לברר האם הנכס תקין ויאפשר את מלוא השימושים הנדרשים בו ללא כל הפרעה למהלכם התקין. אולם, בשנים האחרונות קיימת יותר ויותר מודעות לכך שגם למוכר הנכס קיים אינטרס לבצע בדק בית לפני מכירת נכס. כאשר מוכר הנכס מזמין בדיקה עבור הנכס אותו הוא מתכוון למכור, מתברר לו האם קיימים בו ליקויים. יתכן כי יתגלה כי קיימים בו ליקויים, שחלקם, יתכן, כלל אינם ידועים לו. מצד שני, יתכן כי יתגלה כי אין בו כלל ליקויים, או שקיימים בו ליקויים מינוריים. במקרה בו נמצאו ליקויים, מוכר הנכס מודע עתה לקיומם, ובמקביל אליו גם קונה הנכס מודע אליהם. בהתאם לכך, יכול מוכר הנכס להפחית ממחיר הנכס. בתמורה לכך, מצוין במפורש בחוזה שהבית נבדק ובבדיקה נמצאו ליקויים כאלה וכאלה, ומוסכם בין הצדדים על הפחתה בסך מסוים בגין הליקויים שנמצאו. 

לוזון - חברה המתמחה באיתור נזקי מים

למה אנחנו מומחים בבדק בית

חברת לוזון צברה ניסיון רב בנושא בדיקת נכס לפני רכש. בצענו בדיקות רבות הן מטעם המוכרים והן מטעם הקונים. מתוך היכרותנו הנרחבת עם עולם הנדל"ן, אנו יודעים על קיומם של מקרים רבים בהם רוכש נכס מגלה בו ליקויים לאחר שרכש אותו, ואפילו זמן לא מבוטל לאחר שרכש אותו. במקרה כזה, חשוף המוכר לתביעה מצידו של הקונה שעלול לתבוע בגין פגם שהיה ידוע למוכר או אף בגין פגם נסתר. כמובן שכאשר תביעה כזו מגיעה לפתחו של המוכר, עליו לשכור את שירותיו של עורך-דין ולהיגרר לתוך דיונים שעלולים להיות ממושכים בבית-משפט. יהיה עליו להגן על עצמו. סביר כי עורך-הדין מטעמו יבקש לבצע בנכס בדיקה לבירור מצבו. וכמובן, בסופו של דבר יינתן פסק-דין. אין זה בטוח כלל כי פסק-הדין יהיה לטובתו. למעשה, קיימת סבירות לא מבוטלת כלל שבית-המשפט ייקבע כי עליו לפצות את הרוכש בגין הליקויים ואולי גם בגין נזקים נוספים שנגרמו לרוכש, ועלול אף להחמיר במידה והתרשם כי ההסתרה נעשתה בזדון.

שמאות נזקי מים שמאי נזקי צנרת שמאי נזקי מים

המלצה

על מנת למנוע זאת מראש, מומלץ ביותר לבצע בדק בית לפני מכירת הנכס. בדיקה כזו מבטיחה שקט נפשי, ביטחון כי עשית כל שהיה בידך לעשות על מנת להיות ישר, הגון ושקוף עם קונה הנכס. לא מכרת חתול בשק. המצב ידוע לאשורו הן לך והן לרוכש. התשלום ניתן בגין הנכס במצבו כפי שהוא באמת, ומשקף את ערכו. לא הסתרת דבר. כך תמנעו מנזקים כספיים עתידיים ומגזל הזמן שתדרוש התעסקות בתביעות עתידיות. לאחר ביצוע הבדיקה המקדימה וקבלת הדוח בעקבותיה, הדברים רשומים וידועים היטב לשני הצדדים. ולא ניתן יהיה לטעון בעתיד טענות בנוגע לליקויים שהתגלו בבדיקה בנכס. 

לכן אני תמיד אומר, אם יש לך נכס ואתה מעוניין למכור אותו, ורוצה שקט בהמשך, תזמין אותנו לבצע בדיקה. אנחנו נבדוק ונגלה מהו מצב הנכס. אם הכל תקין, יהיה רשום שהכל תקין, ותהיה לך גושפנקא לכך. הקונה יכול גם לבצע בדיקה מטעמו. אם נמצאו ליקויים כלשהם, הדבר גלוי וידוע. תוכל לומר כי אתה מוכר את הבית במצבו, על הבעיות הקיימות בו, ובמחיר שאתה רוצה. אם הקונה מסכים לכך, הוא יודע מה הוא קונה, והדבר רשום בהסכם. תוכל להפחית במחיר כך שהמחיר החדש ישקף את הליקויים, ולהגיע בסופו של דבר לנוסחה המוסכמת גם עליך וגם על הקונה, ובא לציון גואל.  

שיהיה בהצלחה. נשמח לשרת אתכם.

בדק בית

הכירו את מאיר לוזון - מומחה לאיתור נזילות, מרצה בכיר בתחום איתור נזילות מים ונזקי צנרת

נגן וידאו

זקוקים לייעוץ או להצעת מחיר? תנו לי לחזור אליכם

זקוקים לייעוץ עם מומחה?

אשמח לתת לכם שירות מקצועי אמין ומהיר

השאירו פרטים לחזרה