שמאי נזקי מים – מדריך השלם ל-2024

חשיפת תפקידו החיוני של שמאי נזקי מים לצד הגנת הזכויות שלכם

שמאי נזקי מים הוא איש מקצוע מיומן המוקדש להערכה, תיעוד והפחתת ההשפעה של אירועים הקשורים לנזקי מים בנכסים. מומחים אלו ממלאים תפקיד מכריע בהגנה על מבנים מפני נזקים פוטנציאליים הנגרמים על ידי נזילות, שיטפונות או אסונות אחרים הקשורים למים. תוך שימוש בשילוב של מומחיות טכנית וכלי הערכה מתקדמים, שמאיי נזקי מים מבטיחים תגובה מהירה ואפקטיבית כדי למזער אובדן רכוש ולהגן מפני בעיות מבניות ארוכות טווח.

לכאורה אפשר היה לסיים כאן… אך באמת, מי נלחם על הזכויות שלכם ומי יפצה אתכם אם נגרם לכם נזק מים?
"להילחם על הזכויות שלך" – מה פירוש המילים? האם זה קלישאה?
האם זה יוצא מתוך מחשבה שיש לכם בכלל זכויות שאתם מודעים אליהן?
בוא נכיר את נושא כה חשוב יותר לעומק.

תוכן עניינים

מי אנחנו

גט יורס היא חברה מקבוצת לוזון בניהולו של מאיר לוזון המתמחה בנזקי מים ושמאות. החברה נותנת שירותים לאנשים שנפגעו כתוצאה של מים. וזאת בכל הווריאציות כגון: חברות ביטוח, קבלנים, שכנים וכו'. הניסיון שצברנו למעלה מ-35 שנה בתחום הוא עצום ואנו יודעים למצות את מלואה הזכויות שמגיעות למי שנפגע כתוצאה מנזקים של מים.

פיתוח תחום איתור נזילות ונזקי מים - דברי פתיחה מאת מר מאיר לוזון

במהלך השנים פיתחתי את התחום איתור נזילות ונזקי מים אשר הפך לאחד המבוקשים, שבאמצעות המקצוע הזה ניתן לאתר את מקור חדירת המים ואז לחסוך המון כסף והמון עוגמת נפש בפתרון הבעיה – שזה למעשה אחד המרכיבים הכי חשובים. כל רופא או כל בעל מקצוע יגיד שמחצית מפתרון הבעיה זה קודם כל לדעת מה המקור שלה ולאחר מכן, את אופן הטיפול המתבקש.

הדבר החשוב ביותר שהנחתי מול עיניי – זה איך באמת מוצאים את מקור הבעיה של נזקי המים. בכל הווריאציות הקיימות: אם זה מחדירת מי גשמים או זה מבעיות של עיבוי, אם זה בעיות של מזגנים או זה בעיות של צנרת וכן הלאה וכן הלאה. לצורך כך, כמובן יש ארסנל כביר של ציוד. החל מהמצלמות התרמיות אינפרא אדום, בגלאי גז, שמע אקוסטי, מצלמות סיב אופטי ועוד.

שמאי נזקי מים

מי נושא באחראיות?

אבל הבעיה לא נגמרת בזה. לאחר שבאמת איתרנו את הבעיה, וטיפלנו בה – הנזק נגרם, הנזק נשאר ובו עכשיו צריכים לטפל. לדוגמה: אם פרץ מים מצינור כלשהו בבית והציף את כל הבית, מי נושא באחריות הזאת? הקבלן? חברת הביטוח? אולי השכן מלמטה או מלמעלה אצל מי זה נגרם?

צברנו ניסיון רב בתחום הזה באופן התנהלות עם הגופים הרלוונטיים ולדעת מה הזכויות שעומדות. כמובן לפי התקנים שקיימים, ולפי המחויבויות בהסכמים. אם זה מול חברת הביטוח – אז מול חברת הביטוח יש פוליסה. הפוליסה יודעת להגיד מה מכוסה ומה לא. אם זה מול הקבלן – אז יש את חוק המכר שמחייב אותו. אם זה מול השכן – יש את המפקח על המבנים המשותפים, ששם קבוע בדיוק מה האחריות של שכנים במבנה משותף וכן הלאה וכן הלאה.

ולכן רוב הגופים האלה בדרך כלל נוהגים במידה כזו ואחרת להסתיר את הזכויות של הניזוק. וזה לא סתם, כי לפעמים תיקון הליקוי הוא עשירית מהנזק שנגרם. ואת הנזק הם מפחיתים אותו ודואגים אחר כך מקסימום לעשות איזה תיקון קוסמטי. אבל לפעמים התיקון הקוסמטי הזה הוא לא מה שבאמת נדרש ואנשים לא מודעים לכך.

כיצד מאתרים את גוף האחראי?

לאור הבנת עומק הבעייתיות שבדבר הקמנו את השירות הייחודי, שלמעשה מאגד את כל הזכויות שלנו, את כל הזכויות שלכם בנושא של נזקי מים. בכל סיטואציה שנגרמה כתוצאה מנזק מים, אנחנו יודעים לבוא, לאבחן את מקור הבעיה, את אופן הטיפול המתבקש ואת אופן השיקום המתבקש – שזה הדבר החשוב ביותר, ואת הגורם האחראי.

הגורם האחראי הוא צריך לקחת את האחריות במלוא מובן המילה. במידה של הצפה יש צורך ייבוש שכבת המצע. ולפעמים הדבר מצריך פירוק של כל הריצוף, הוצאת שכבת המצע, עשיית טיפול אנטי בקטריאלי, שיכלול גם פינוי הדיירים מהבית וכן הלאה וכן הלאה. כל הדברים האלה מצריכים מאתנו באמת שיתוף פעולה. אנחנו יצרנו ניסיון רב בתחום הזה שבו למעשה אנחנו יכולים לתת שירות לכל האנשים שחושבים שנפגעו כתוצאה ממים, והרכוש שלהם נפגע כתוצאה מכך, ואשר לא מקבלים מענה הולם לבעיה מהגוף האחראי לפי טענתם.

אז מה הם השלבים?

  1. השלב הראשוני זה קודם כל לקבל את המידע מכם. לראות באמת האם יש כיסוי, האם יש אחראים, ואם כן למה הם מונעים את זה? מה הסיבות שלהם? ואחר כך, ברגע שמקבלים את התמונה, אנחנו פונים אליהם. והפנייה שלנו למעשה מתבצעת בצורה מקצועית, בשפה שלהם, בקודים המוכרים להם. וברגע שהם מבינים את זה, אז הם מתחילים לדבר בקודים הנכונים. ואז מתחילים להבין שכדאי להם לקחת את האחריות, כי אם לא, הדבר יגיע לכותלי בית המשפט. רוב מהפעמים הדבר המסתיים מחוץ לכותלי בית המשפט, מהסיבה הפשוטה. קודם כל הם מבינים שיש פה אירוע שמנוהל על ידי גוף מקצועי, מכיר ויודע את כל החוקים ואת כל התקנים, ושכדאי מאוד לסיים את זה כמה שיותר מהר.
  2. הדבר השני, ברגע שמגיעים לכותלי בית המשפט, הסכומים נהפכים להיות הרבה יותר גבוהים.
  3. דבר שלישי והחשוב ביותר, ברגע שהם יפסידו בבית משפט, מה שיקרה זה תקדים. לאחר מכן עוד תקדים ועוד פסיקה נגד חברת הביטוח, מה שהם נמנעים כמה שיותר מזה. וזאת על מנת שלא ייווצרו להם תקדימים על אירועים כאלה ואחרים שיכולים אחר כך להוביל אותם לעוד ולעוד תיקים נוספים שנמצאים מה שנקרא בקנה, בדרך, וככה הם למעשה מסיימים את האירוע.

סיכום

לכן, אם נפגעת או נפגעת, אם הרכוש שלכם נפגע כתוצאה ממים בכל סיטואציה: מגשם שחדר מהמרפסת של השכן, מצינור שהתפוצץ, מקבלן שעשה עבודה רשלנית או מכל סיטואציה אחרת – פנו אלינו. נקבל ממכם את החומר, נעבור עליו ללא חיוב, נסתכל ונראה אם יש מקום שנוכל לעזור. בשמחה נגיש את השירות שלנו המקצועי לחברתנו להמשך טיפול.

הכירו את מאיר לוזון - מומחה לאיתור נזילות, מרצה בכיר בתחום איתור נזילות מים ונזקי צנרת

נגן וידאו

זקוקים לייעוץ או להצעת מחיר? תנו לי לחזור אליכם

זקוקים לייעוץ עם מומחה?

אשמח לתת לכם שירות מקצועי אמין ומהיר

השאירו פרטים לחזרה