בדק בית לפני קניית דירה מקבלן

תוכן עניינים

מקבלים מפתח לדירה חדשה? מעולה! בצעו בדק בית.

למה כדאי לכם לעשות בדק בית לפני קניית דירה מקבלן?
ליקויי בניה נגרמים עקב העדר פיקוח באתרי הבנייה. בהעדר פיקוח, מנהלי העבודה באתרים לא מקפידים על איכות הביצוע או על החומרים בהם הם משתמשים.

דרשו מהקבלן לבצע תיקון של הליקויים לפני הכניסה לדירה.
חשוב שלא יטען מצדו שאתם גרמתם לליקויים. חברת לוזון בע”מ מבצעת בדק בית לפני קניית דירה מקבלן שמגלה את הליקויים בנכס.

כל המערכות בבית נבדקות – מים, חשמל, גז, חיפויים, ריצופים, רובה, צבע, טיח, אלומיניום, זכוכיות, מעקות, משקופים, דלתות, גג, מרתף, מיזוג אוויר, חימום, ליקויי בטיחות, גימור לא קביל, ועוד.

לוזון - חברה המתמחה באיתור נזקי מים

שירותים העיקריים שאנו מבצעים:

אינסטלציה – כוללת בדיקת נזילות, צילום צנרת ביוב, בדיקת עובש, איתור נזילות בגג, בדיקת דוד חימום, בדיקת איכות מים, בדיקת לחץ מים.

רטיבות ונזילות – בעזרת מצלמה תרמית, מצלמת צינור, מצלמת צינור רובוטית, גלאי גז, מעבדה לבדיקת סוג המים, ובדיקות נוספות כמו בדיקת רמת לחות, לחץ מים, תוואי צינור, בדיקה קולית, רחפן ועוד. הבדיקות נעשות בכל אזורי הבית – מטבח, אמבטיה, חדר כביסה, קירות פנימיים וחיצוניים ובגג.

עובש – בדיקה ויזואלית של הגג,
מעטפת הבית, בתוך הבית, אמבטיה, שירותים, מטבח, מערכת מיזוג אוויר. תעשה גם בדיקת ריח מעופש לגילוי עובש נסתר. יבדקו גם תנאים המסייעים לעובש – הצפה, כתמי מים, לחות, דליפות.

חשמל – בעזרת מצלמה תרמית, נבדוק האם ישנם חיבורים חמים ומשוחררים, חווט מועמס, מעגלים, שנאים או מנועים מעומסים.
בדיקת החשמל כוללת בדיקת לוח שירות, מתגי הפעלת אור, שקעים, בתי מנורה והארקה.

איטום גגות – בדיקה תרמית של הגג – מאפשרת לסרוק שטחים גדולים, לאתר אזורי לחות ובידוד רטובים. בנוסף תתבצע בדיקה ויזואלית של הגג, בדיקה של עליית גג (אם יש), בדיקה של הרכב הגג ובידוד הגג.

מאיר לוזון - בדק בית בדק בית לפני קניית דירה מקבלן

דו”ח בדק בית לפני קניית דירה מקבלן

בדק בית מדבר לקבלן בשפה מקצועית שהוא מבין היטב כי הוא גם נכנס לפרטי הפרטים של הליקויים שיש בדירה, תורם לשיקוף אמיתי של מצב הדירה. חוות דעת מקצועית מעמידה אתכם בתור רציניים בדרישה שלכם לתיקון.

בדרך כלל, הקבלן פועל לתקן את כל הליקויים על פי מסכנות הבדיקה. כאשר נתקל בליקויים שהוא לא מבין את מהותם, הוא מבצע בדיקה נוספת מול הדייר עצמו. לפעמים הדוח עצמו לא ברור לקבלן ואז הוא מתייעץ עם מבצע הבדיקה. יש כמה דברים שהקבלן יכול לתקן בקלות והוא מבצע את התיקונים הנדרשים. אך יש גם כמה ליקויים שהקבלן לא מסוגל לתקן, ובמקרים אלו הדיירים יכולים לבחור לוותר על תיקונם.

יש מקרים בהם אתם צריכים להתמודד מול הקבלן בבתי משפט. ברוב המקרים האלה הקבלן נדרש לפצות אתכם או לתקן את הליקויים. מומלץ לבצע את התיקונים לפני הכניסה לבית. במצב הזה הבית ריק, והקבלן נמצא באתר הבניה. דחיית התיקונים תצריך בעתיד התארגנות מיוחדת של הקבלן לפי סוג הליקויים – אינסטלציה, חשמל, ריצוף. 

חשוב לזכור שככל שהזמן עובר הליקויים שהתגלו רק מתרחבים. אפשר להגיע למצב שכל הבית מוצף מנזילה בקירות. כן, זה יכול לקרות גם בדירה חדשה. בדק בית הינו בדיקה חשובה מאד! בדיוק כמו שאתם בודקים רכב שאתם רוכשים. ההשקעה בבדיקת הדירה היא קטנה ביחס לעלות הנכס, וחשיבותה גדולה. כדאי לכם לבצע בדק בית בדירתכם!

בדק בית לפני קניית דירה מקבלן

מה לעשות בזמן בדק בית לפני קניית דירה?

יש לעשות כל מאמץ כדי להיות נוכחים כאשר הבדיקה מתבצעת. כדאי לעקוב אחר הבודק מסביב לבית ולשאול שאלות. כך תוכלו ללמוד יותר על הבית החדש שלכם. אם אתם לא יכולים לעשות את זה בזמן הבדיקה, אתם צריכים להיפגש עם הבודק כדי לעבור על הדו”ח בפירוט. במידה ויש לכם שאלות לגבי בעיות פוטנציאליות או איך לטפל בחלקים של הבית, אל תהסס לשאול את הבודק. הקפידו, עם זאת, לא להפריע לבודק. אל תתחילו לבדוק את הבית בעצמכם אם אתם בודקים כיור בזמן שהבודק בודק מקלחת, למשל, אתם עלולים לשנות את התוצאות. 
כמו כן חשוב לזכור כי בדיקה היא רק תצלום מצב של יום הבדיקה. אם אתם קונים בית באמצע הקיץ, תנסו לחשוב איך הבית עשוי להגיב בתנאים שונים, כמו בחורף או בסתיו. 

מה הקונים צריכים לשאול אחרי בדק בית?

לאחר שהבודק ישלים את הבדיקה, תקבלו דו”ח עם ממצאי הבודק. אל תיבהלו אם תראו הרבה ליקויים. בדיקות בית מפורטות, ולכן הדיווחים כוללים לעתים קרובות בין 50 ל 100 נושאים, רובם קטנים יחסית. הדו”ח צריך לכלול מידע על מידת החומרה של כל בעיה, בתוספת אומדנים לגבי העלות שתידרש כדי לתקן כל בעיה. על רוכשי הדירה לברר עם הבודק לפי שאלות הבאות:

“אני לא מבין את זה; מה זה אומר?” – אם יש מושג או סעיף בדוח שאתם לא מבינים פנו לבודק. “האם זו בעיה גדולה או קטנה?” – אנשי בדק בית חייבים לחשוף משהו בבית; אין בית מושלם. אבל רוב הבעיות שהם חושפים הן בעיות קטנות. על הבודק להבהיר אילו בעיות נופלות בקטגוריות “קטנות” ואלו בקטגוריות “גדולות”. אם זה לא מובהר היטב בדוח – שאלו את הבודק. “האם אני צריך להתקשר למומחה אחר למעקב?” – אם הבודק מזהה בעיה רצינית, הקונים ירצו לדעת אם הם צריכים להתקשר למומחה נוסף כדי להמשיך ולחקור. לדוגמה, ייתכן שהקונים יצטרכו להביא חשמלאי כדי להעיף מבט מקרוב בבעיות חשמליות פוטנציאליות שסומנו. אם לחץ המים בדירה נמוך, יש להתקשר למאתר נזילות מים שיזהה את מקור הנזילה וייתן הערכת מחיר לטיפול בתקלה. מומחים אלה יכולים לתת מושג על העלות לתיקון.

שאלות של הקונה לאחר בדק בית בדק בית לפני קניית דירה מקבלן

בעיות שכיחות שמתגלות בבדק בית

תקלות בחיווט החשמל

רוב השרפות בבית נגרמות מחיווט פגום. בעיות בחיווט החשמלי של הבית נפוצות יותר מכפי שאנשים רבים חושבים והם יכולים להוות בעיה משמעותית. בעיות עם חיווט פגום כוללות חיווט בעובי לא נכון או חיווט לא תקין וחיווט בקוטביות הפוך. חיווט בקוטביות הפוכה, נוצר כאשר חוטים ניטרליים וחוטים חמים ממוקמים הפוך בשקע. מצב כזה עלול לגרום קצר במערכת החשמל. מפסקי חשמל כפולים, שבהם שני מעגלים חשמליים מחוברים דרך מפסק חשמלי אחד הם בעיה נוספת. החדשות הטובות הן כי רוב בעיות החשמל הקשורות לחיווט ניתנות לפתרון די מהר ובזול. 

בעיות הקשורות לתעלות הניקוז

ובמיוחד לביוב אם לא תטפלו בבעיות ביוב מיד, בעיות קלות יכולות להפוך לבעיות משמעותיות. הצפת ביוב – מי ביוב יכולים לזרום למרתף כשיורד גשם עקב הצפת ביוב. הצפת ביוב גורמת גם לריח לא נעים בחצר הבית. לפעמים המרזבים סתומים והמים לא מורחקים מהגג. אם הגג לא אטום, או שיש סדקים בקירות הבית, נכנסים מים לבית. לפעמים המרזבים מכוונים לכניסת הבית וכשיורד גשם הם מציפים את הכניסה. את כל הבעיות האלה ניתן למנוע על ידי תיקון מהיר של מערכת הניקוז. בעיות בגג אנשי בדק בית מודעים למגוון רחב של בעיות הקשורות לגג. נזק לגג יכול להוביל לבעיות נוספות בתוך הבית ואפילו מחוץ לו. 

בעיה עיקרית בגג

יכולה להיות פיתול או התכופפות של הרעפים בגג. אם בודק מבחין בבעיה כזאת הוא מציע תיקונים. אם לא מתקנים את הרעפים בגג, הם יכולים לצאת ולעוף מהגג. תיקון גג יכול להיות יקר מאוד. ידיעה על גג בעייתי חשובה מאוד לקונה לפני השלמת הרכישה. חשוב: הבודק לא יכול להגיד לכם, ‘ודאו כי הקבלן משלם עבור זה או מתקן את זה’ – רצוי שתבינו מה צריך לעשות כדי לתקן את הליקויים!

בעיות אינסטלציה

לפעמים לחץ המים נמוך וקל לתקן את זה – למשל להחליף את ראש המקלחת. פעמים לחץ נמוך וזאת תקלה רצינית – יש נזילה בצנרת הבית. לפעמים ניקוז המים אטי. הבודק יכול להיתקל גם בנזילת צינורות, במיוחד בחיבורים ביניהם וזה יכול להוביל לנזק ממים. כאשר מבחינים ברטיבות בתקרה או בקיר זה אומר לנו שיש סיכוי גדול לנזילת מים. לפעמים קיימת רטיבות גם ברווח בין המרצפות שנראית כמו תפרחת. אלה סימני מלחים שמגיעים כתוצאה מהפרשות של המים שמחפשים את הדרך לצאת. הרטיבות הזאת יכולה להמשיך ולעלות מהמרצפות ולטפס מעל הפנלים שבקירות. לדבר הזה אנחנו קוראים– מים קפילרים. גם עובש וטחב מעידים על קיום של נזילת מים. 

הזמינו עכשיו בדיקה מקצועית לאיתור בדק בית!

לייעוץ מקצועי ללא עלות חייגו עכשיו  052-831-8396

הכירו את מאיר לוזון - מומחה לאיתור נזילות, מרצה בכיר בתחום איתור נזילות מים ונזקי צנרת

נגן וידאו

זקוקים לייעוץ או להצעת מחיר? תנו לי לחזור אליכם

זקוקים לייעוץ עם מומחה?

אשמח לתת לכם שירות מקצועי אמין ומהיר

השאירו פרטים לחזרה