קודם כל תיהיה מאתר ואח"כ צדיק​​

קודם כל תהיה מאתר ואחר כך צדיק – זאת לא קלישאה.
זה לא משפט סתמי שמתחבר טוב.

היום בעידן המדיה אנחנו נחשפים לתוכניות ריאליטי איכותיות המציגות את מתן השירות של בעלי המקצוע מהצווארון הכחול ללקוחותיהם. כולם בטח מכירים את התוכנית של חיים אתגר "יצאת צדיק", תוכנית שלמיטב הבנתי מושכת מאוד קהל של צרכנים שנחשפים לבעלי המקצוע שאינם הגונים ואינם ישרים, ואפילו פחות מכך, ואני משתדל לא להתבטא במלים יותר נמוכות. 

אבל, מבחינתי, התוכנית הזאת מראה דבר נוסף ששמתי לב אליו בתקופה האחרונה, ואני אומר מבחינתי, למה מבחינתי, בתור אחד שעבד על המקצוע הזה, מאתר נזקי מים, ועל ההגדרה של המקצוע הזה קרוב לשלושה עשורים, מאז שהבנתי שצריך מישהו שיבצע בדיקה לפני שמבצעים עבודה. 

בדיוק כמו שהולכים לרופא לפני שהולכים לבית מרקחת לרכוש תרופות. צריך מישהו שיבדוק אותך, יבצע דיאגנוזה, יראה בדיוק ממה אתה סובל, ואז יוכל לתת לך מרשם ולהגיד לך מהן התרופות אותן תצטרך ללכת ולקנות, אולי משחה, אולי אתה לא צריך כלום, אתה פשוט צריך ללכת הבית ולנוח עם כוס תה טוב. 

לרופא, בוודאי נלך, ורק לאחר מכן לבית מרקחת. אם כך, למה כשהבית שלנו חולה לא נזמין לו קודם כל רופא? לרופא הזה נקרא מאתר. אבל מי זה המאתר? אדם שיש לו מצלמה? אדם שאומר שהוא המאתר של המדינה? אדם שהפרסומת שלו באינטרנט זה משהו פשוט חבל על הזמן, והאתר שלו נראה מיליון דולר? מי זה המאתר הזה? 

כשישבתי וחשבתי על המקצוע הזה, ידעתי שהוא יהיה הצלחה, שיהיה ביקוש. יהיו הרבה אנשים שיבינו שזה הדבר הנכון ביותר לעשות. עבדתי על זה המון שנים. היום בעגה האקדמאית זה נקרא 'חינוך שוק'. לבוא לבן אדם ולהגיד לו תקשיב, אני לא בא לעשות לך שום דבר בבית. לא לשבור לך, לא לתקן לך, לא בא לעשות כלום, בא רק לדבר אחד, בא לבדוק מה הבעיה שלך, ולרשום לך את זה על דף נייר לבן נקי. להראות לך ממה הבית שלך סובל. האם יש פיצוץ בצינור? האם יש נזילה? חדירת מי גשמים? מאיפה זה? וכן הלאה וכן הלאה. ואחר כך תחליט, לבד או ביחד. תחליט איך אתה רוצה לתקן את זה. מי בעל המקצוע שאתה רוצה שיתקן את זה. כמובן שהמאתר צריך להגיד לך מהו סוג המקצוע המתאים, אם זאת בעיה בצנרת, כמובן שאינסטלטור מוסמך צריך לטפל בבעיה. אם הבעיה היא של חדירת מי גשמים, אוטם מורשה הוא זה שצריך לבצע את העבודה. ואם הבעיה היא חדירת מי גשמים מחלונות אלומיניום, כמובן שאיש אלומיניום צריך לטפל בכך. כך גם אם הבעיה היא כשל במזגן, יהא זה איש מזגנים. וכן הלאה וכן הלאה. זאת המטרה שלו. ועל זה אתה הולך לשלם כסף. 

היה בהתחלה מאוד קשה להסביר זאת. מה? אתה הולך לבוא ורק לצלם לי את הבית? לאבחן לי את הבעיה ועל זה אני הולך לתת לך כסף? בלי שום תיקון? – כן. וזה יעלה לך הרבה פחות מהתיקון. למה? כי אם המאתר יודע לעשות את העבודה שלו בצורה מקצועית ביותר, וכמובן המאתר שאנחנו מדברים עליו הוא מאתר מוסמך, אדם שלמד את המקצוע, אז הוא יוכל לחסוך לך הרבה כסף בטיפול. במקום שבעלי מקצוע רבים ייכנסו ויצאו וייכנסו ויצאו אליך לבית, ויעשו כל מיני ניסיונות וטעיות, תוכל פעם אחת לעשות בדיקה יסודית ואז בהתאם תיקון כמו שצריך ועל ידי כך תוכל לחסוך את הכסף שיתבזבז לך בניסיונות וטעיות שונים ומשונים, תמורת פרוטות שתשלם למאתר. 

אנשים לא הבינו את זה בהתחלה, אבל לאט לאט זה השתרש. יש אנשים שראו שבאו בעלי מקצוע, אינסטלטורים, ופרקו להם את הבית, ואז הם ראו שאפשר היה למנוע זאת אם היה בא מראש מאתר מוסמך ומאתר להם בדיוק את הנקודה אותה יש לפתוח ולתקן. 

חינוך השוק לקח לי הרבה זמן. יחד עם זאת, הבנתי שמוטל עליי לעשות עוד משהו: גם לחנך את בעלי המקצוע שרוצים להיכנס לתחום הזה וצריכים לעבור הסמכה. נלחמתי על זה עם כל המוסדות האפשריים במדינה. הקמתי בית ספר עצמאי, לוזון המרכז להכשרה, וכך למעשה הכשרתי בעלי מקצוע שיכולים לעבוד במקצוע. במסגרת ההכשרה שלהם אצלנו הם מגיעים ליום מעשי. ביום המעשי אני נותן פרק מאוד חשוב על האובייקטיביות, היושרה, ההגינות, כמה זה חשוב שאם אתה לא יודע, תזמין עוד בעל מקצוע, קולגה, תכניס אותו יחד איתך לבית. לא להתבייש. זה תחום חדש. זאת טכנולוגיה חדשה. זה לא היה קיים עשרות שנים כמו שכולם חושבים, לא, זה נמצא ממש עכשיו בחיתולים. זה תהליך שקרה בעשור האחרון. אם חשבתם שזה קרה בשלושים שנה, לא. זה לא קרה בשלושים שנה. בשלושים שנה היו ניסיונות וטעיות, בדרך כלל. יחידי סגולה שנולדו עם תכונה של מאתר, שהבינו את מהות החומר הזה, מים, הם היחידים שהצליחו להבין זאת, יחידי סגולה מעטים. בספר שלי "עולמו של מאתר" אני מספר שאולי התמזל מזלי ואני אחד מאלה, מיחידי הסגולה, שנולדתי עם תכונה שאני מסוגל, ואני לא מתבייש להגיד, לדבר עם המים, לשמוע את המים, להקשיב להם. החומר הזה. מהו החומר הזה בכלל. זה לא דומה לשום חומר שקיים בעולם. 


מאיר לוזון - מצלמה תרמית

אז מיהו המאתר? אמרנו. המאתר הוא קודם כל צריך להיות אדם שלמד את המקצוע, ולא משנה היכן. יש היום ברוך השם מכללות רבות שמלמדות זאת. וצריך שתהיה לו תעודה של מאתר מוסמך. ובנוסף, הוא צריך להיות גם חבר איגוד המאתרים והתרמוגרפיה בישראל. 

למה זה חשוב? כי בכל מקצוע יש התפתחויות. מה שלמדת היום, שייך לאתמול, ומה שקיים היום, שייך למחר. כל הזמן יש התפתחויות. מכשירים חדשים נכנסים, טכניקות חדשות. כל הזמן יש עדכונים. לכל בעלי המקצוע, רואי חשבון, עורכי דין, שמאי נזקי רכוש וכן הלאה, יש צורך להתעדכן. גם בעולם הרפואה זה כך. כל הזמן מופיעים דברים חדשים. אם יגיע אלינו מאתר שלמד לפני חמש שנים, קיבל תעודה, ומאז לא קיבל עדכונים שוטפים, לא שותף לחוויות ולא שייך לקהילה, אפשר להבין שהוא מאתר אולי פחות איכותי. אנחנו רוצים את הכי טוב אצלנו בבית. אנחנו רוצים מאתר שיודע אתמול איזה מכשיר חדש יצא לשוק, ומחר איזה מכשיר עומד לצאת, וכן הלאה וכן הלאה. 

בנוסף, חשוב לנו שהמאתר יהיה אובייקטיבי, שיהיה מקצוען. מאתר מוזמן על ידי אחד מהדיירים בבניין, ומגלה בבדיקה כי מקור הבעיה הוא בדירתו של אותו אדם שהזמין אותו. אותו אדם אומר 'אני שילמתי לך את הכסף, אני נתתי לך את מיטב כספי', ולא נעים למאתר, והשכן מלמטה מרים ידיים ואומר 'אין לי לשלם, אבל אני סובל'. צריך לדעת להיות אובייקטיביים, להיות הגון וישר ולכתוב בדוח שמקור הבעיה מאותו שכן שהזמין אותו לבדיקה ושילם לו עבור הבדיקה. כך גם לגבי קבלן, או לגבי כל אדם שהזמין אותו ומטרתו שאותו מאתר יהיה חותמת גומי כביכול, ויטען שהבעיה 'לא ממני, כי אני שילמתי לך, אני הלקוח שלך'. לא פעם ולא פעמיים הסיטואציה הזאת עלתה ואף כעסו עליי, ואף יותר מכך, ביזו אותי. 'אנחנו הבאנו אותך. אנחנו שילמנו לך, ואתה מוציא אותנו לא טובים?' אני מסביר שאני לא באתי בשביל להיות חותמת גומי של אף אחד, זו לא המטרה שלי. אם אתה הזמנת אותי, אתה לא קנית אותי. אני באתי לפה לעשות עבודה, לחקור מנין מגיעים המים לשכן, או לכל מקום אחר, ולספק תשובות בצורה הכי מקצועית בעולם. אני מנתק את כל הרגש ואת כל מה שאנשים חושבים באותו רגע, הם אולי חושבים שעל ידי מילים טובות או מחמאות או אפילו צ'ק שהם ייתנו לי הם יוכלו בזה לגרום לי לא לעשות את עבודתי נאמנה, ולא כך הוא. 

את זה אני מעביר לחניכים שלי ביתר שאת, ומסביר להם שזוהי המטרה. קודם כל תהיה מאתר, אחר כך תהיה צדיק. יש אנשם שחושבים שאם הם מגיעים לבית ורואים שהבית מתנהל בצורה מאוד מצומצמת ובאמת קשה, אז הם צריכים להבליג על ליקויים שקיימים שם וכד'. בשום פנים ואופן. מבחינתי, תיקח את השיפוץ הזה אתה, תתרום את הכסף שלך לשיפוץ. אבל, את העבודה שלך אתה חייב לעשות באמונה שלמה ובמקצועיות המתבקשת. התוכנית יצאת צדיק הראתה לנו עד כמה אנשים משתמשים במכשירים הללו בצורה לא נכונה. נחשפנו לכל מיני 'אנשי מצלמה', כך אני מכנה אותם, בעלי מצלמות. מצלמות תרמיות הן דבר מאוד יפה, איזה יופי, יש צבעים, כחול, אדום, צהוב, ממש כל צבעי הקשת, מדהים. אבל זה כלום. אם אדם לא עבר הסמכה לתרמוגרפיה והוא לא מסוגל לקרוא את מה שהוא רואה, אז אין לו שום צורך במצלמה. זה כמו שאתן לבעל הבית את המצלמה ואגיד לו קח, תטייל איתה, תצלם את הבית שלך. זה אותו דבר. אנשים צריכים להבין את זה. לפעמים אדם בא ואומר להם שיעלה להם 500 ₪ לבדיקה או 700 ₪. אין מצב כזה. מאתר צריך להקדיש זמן לדוח, ותמחרתי זאת. כל התהליך צריך לעלות לו לפחות כ-1,180 ₪. בקורס 'בונים עסק מאתרים' יש תמחור מדויק, מפורט, כמה צריך לקחת. אם מישהו מבקש פחות מזה, או שהוא מפסיד כסף, ואין הרבה כאלה, או שהוא לא עושה את העבודה שלו נאמנה, הוא נספח. הוא משתמש בכלים האלה רק כדי לנפח את ההוצאה של הלקוח, להראות כביכול שיש עוד משהו שמוכיח את מה שאמרתי שצריך לעשות. וזה לא נכון. ממש לא. 

לכן אני מדגיש, כמו שאמרנו בהתחלה. קודם כל תהיה מאתר,
אחר כך תהיה צדיק. 

לגבי התוכנית, אני מאמין שיש לי הרבה מה להגיד עליה, ואם יזדמן לי פעם להיפגש עם חיים אתגר, הוא יופתע לגלות כמה יש לי להגיד לו על התוכנית המקסימה שלו, שהוא צריך ככל הנראה לשלם תמלוגים למישהו שהוא דוקא מכיר. אני מקוה שהוא מכיר. 

אז אני מאחל לכולם הצלחה. וכמו שאני אומר, תהיה קודם כל מאתר,
אחר כך תהיה צדיק

מאיר לוזון - בדק בית

להזמנת בדיקה

פרטי התקשרות:

משרדים: 2195*
ווטסאפ  050-898-9933
פקס:  153-259-012-46
מייל: luzongroupltd@gmail.com

ייעוץ חינמי בווטסאפ

שילחו לנו תמונות או סרטון של מקור הנזילה. נציגנו יחזרו אליכם לייעץ.

היישר מהשטח - דיווחים על איתור נזילות מורכבים