רטיבות בקיר פנימי

רטיבות בקיר פנימי

רטיבות בקיר פנימי יכולה להיגרם במוקדים שונים בבית: בקירות הפנימיים של הבית, או בקירות הפנימיים של הבית המקבילים לקירות החיצוניים של הבית, כלומר המקבילים למעטפת החיצונית שלו. מספר רב של כשלים עלולים לגרום לתופעת הרטיבות בקיר, החל מצנרת שעוברת דרך הקיר. כגון: צנרת ביוב, צנרת מזגנים, כולל צינורות הנחושת, צנרת מים חיים, וגם תופעות הנגרמות עקב ספיגת מים מהקירות החיצוניים, בעונת הגשמים בעיקר, והולכתם לתוך מערכת הקירות הפנימיים.

אם התופעה מתרחשת בדרך כלל בעונת הגשמים, קל יחסית להבין שמדובר בכשל שנגרם כתוצאה מחדירת מי גשמים דרך הקיר, אבל אין זה הגורם היחיד האפשרי, יכול גם להיות שהגורם הוא כשל בצינור צמ"ג שעובר בתוך הקיר והוא זה ששופך מים לתוכו וגורם לסימנים בקירות הפנימיים.

צמ"ג: ראשי תיבות: צינור מי גשמים, המנקז את הגג או מרפסות. אם עובר בקיר הזה צמ"ג, ויש בו כשל, הוא יכול לגרום להרטבה של הקיר הפנימי. והדבר יופיע בעיקר בעונת הגשמים.

מה מומלץ לעשות במקרה כזה?

כדי לדעת מהו המקור של הכשל, מומלץ ביותר להיעזר במאתר נזילות. הוא יגיע לבית ויבצע בו בדיקה על מנת לאבחן מהו המקור לרטיבות בקיר הפנימי. למה דווקא מאתר נזילות? למאתר המוסמך יש את המכשור הנדרש ואת ההסמכה הנדרשת. והוא יודע לעשות את העבודה כמו שצריך. למה מאתר נזילות ולא אינסלטור? למי שיצליח באופן הטוב ביותר לאתר את הכשל צריכה להיות הבנה בתחומים רבים, לאו דווקא הבנה באינסטלציה, הוא צריך להבין גם באיטום, במיזוג, ועוד, מעבר לאינסטלציה.

רבים שואלים אותי האם להזמין אינסטלטור במצב כזה? לא, תזמינו מאתר נזילות מוסמך עם הציוד הנדרש ועם ההסמכות הנדרשות לציוד בו הוא משתמש. כלומר אם המאתר משתמש במצלמה תרמית הוא נדרש להיות בעל הסמכה לכך, לפי תקן, וכד'. לאחר שמאתר נזילות מאבחן את מקור הכשל, ניתן להיעזר בבעלי מקצוע מתאימים לצורך פתרון הבעיה. כל זה בהתאם למסקנות והמלצות המאתר לאור ממצאי הבדיקות שעשה, הכוללות גם קביעה מהו מקצועו של מי שיוכל לבצע טיפול בבעיה שאותרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ עם מומחה?

אשמח לתת לכם שירות מקצועי אמין ומהיר

השאירו פרטים לחזרה