איתור נזילות מים בגז

איתור נזילות מים באמצעות גלאי בגז

מתי יש צורך ליישם איתור נזילות מים בעזרת גז?

במקרים בהם לא ניתן לאתר את מקור הכשל באמצעות אחד מהמכשירים האחרים, המאתר יבצע איתור נזילות באמצעות גלאי גז (גז ידידותי). מקור יציאת הגז – הוא מקור יציאת המים מהכשל שבצינור. במקרים מסוימים יידרש המאתר לבצע קידוחים קוסמטיים בממשקי האריחים בשכבת בריצוף שכבת המדרך.

בדיקה המתבצעת באמצעות הזרמת גז לצנרת כאשר הגז יוצא מהחור בצינור ובעזרת גלאי הגז, המאתר מגיע למיקום המדויק של הכשל. 

לייעוץ מקצועי ללא עלות חייגו 052-831-8396

לוזון - איתור נזילות באמצעות גלאי גז

מהי מערכת לאיתור נזילת מים בגז?

איתור נזילות מים בגז, מתבצע לכל סוגי החומרים המשמשים לצינורות מים. זיהוי מימן היא שיטה מוכחת לשימוש אפילו בדליפות הקטנות.

איך בודקים את הדליפה?

מחברים בכניסה למערכת המים בלון גז. הגז מכיל חנקן – 95% ומימן 5%. הגז לא מזיק ואפילו ידידותי לסביבה.

פותחים את בלון הגז ומפעילים לחץ על מערכת המים. הלחץ יהיה זהה למצב הלחץ שיש במערכת במצב של עבודת מים נורמלית. כשלחץ הגז מתייצב, יודעים שגז יוצא רק דרך אזור הדליפה. הולכים עם מודד גז (חיישן גז), לאורך צנרת המים ומוצאים באיזה אזור יוצא הגז. דליפת הגז הוא גם המקום בו יוצאים מים.

מחשב המחובר למודד הגז מודד את כמויות הגז היוצאות ממערכת המים ואת מיקום הנזילה. אחרי מציאת מיקום הנזילה, שרברב (אינסטלטור) חופר במקום הנזילה ומתקן אותה. מערכת להכנסת הגז בלחץ לצנרת המים בכל מערכת לבדיקת דליפה בגז, יש חלק המאפשר הכנסת הגז לתוך צנרת המים לשימוש יעיל בגז.

תיבת הזרקת הגז, מאפשרת בקרה ומדידה של זרימת הגז לתוך הצינור. ערכה שכזו כוללת מד לחץ וחיבור לצינור.

למה משתמשים במימן?

גז מימן הוא גז דליק מאוד, אבל כאשר 5% מימן מעורבב עם 95% חנקן נוצר גז מעוקב. ציוד גילוי הגז נועד לחוש את כמות המימן (H2) באוויר.

מימן הוא האלמנט הראשון בטבלה המחזורית עם משקל אטומי של 1.01. זהו האטום הקטן ביותר ולכן אחד הגזים הקלים ביותר הידועים לאדם.  מימן יכול לחלחל דרך מצעים רבים ואז ניתן לזהות אותו על פני השטח. המימן משמש לאיתור דליפות במערכות צנרת מים סגורות, בבניינים, מערכות חימום, משאבות, מכלי דלק בתעופה וצינורות תעשייתיים הנושאים מוצרים שונים (כגון גז, דלק ומים).

להזמנת שירות איתור נזילות באמצעות גלאי גז לחצו כאן >>

הכירו את מאיר לוזון - מומחה לאיתור נזילות, מרצה בכיר בתחום איתור נזילות מים ונזקי צנרת

נגן וידאו

זקוקים לייעוץ או להצעת מחיר? תנו לי לחזור אליכם

זקוקים לייעוץ עם מומחה?

אשמח לתת לכם שירות מקצועי אמין ומהיר

השאירו פרטים לחזרה