בדק בית לאחר שיפוץ בית​

בדק בית במהלך ולאחר השיפוץ

החוויה של שיפוץ הבית לפעמים יכולה להיגמר בטרגדיה. ואת זה אני לא אומר בלשון הלצה, אלא לצערי הרב, מניסיון של שנים רבות בתחום. אני יכול לומר זאת בפה מלא. שיפוץ שאמור לגרום למשפחה נחת ושמחה, חידוש מערכות שונות בבית, מטבח, אמבטיה, ריצוף וכו', עלול להיגמר בצורה מאוד לא נעימה. 

המלצתי: תיעזרו בשירותי מפקח שיפקח על האירוע כולו. המפקח צריך להיות בעל ניסיון רב שנים, עם רזומה שבאמת מתאים לתפקיד. צריך להיות לו ידע עשיר מאוד בתחום השיפוצים, מסוגי הקרמיקות ועד מערכות איטום ואינסטלציה, חלונות, אלומיניום, דלתות, ארונות ושיש. כל מפקח צריך להכיר על בוריו בתחום שהוא מפקח עליו.  זאת ברוך ה' אנחנו צברנו. מלבד זאת, המפקח צריך גם לדעת איך להתמודד עם ליקויים שמתגלים תוך כדי העבודה. איך להעניק פתרונות מתאימים לקבלנים ולדאוג לביצועם על ידיהם. 

לוזון איתור נזילה ממרפסת של השכן

אחת הבעיות הקשות במהלך השיפוצים היא כאשר מתקינים מערכת חדשה ומנסים להתאים אותה למערכת ישנה שקיימת. למשל, מתקינים צנרת חדשה ומתאימים אותה לצנרת ברזל שקיימת. ואז בבתים מסוימים מתרחשת טרגדיה…

לדוגמה, נקראתי לאחת הבדיקות שלי לאדם שרכש בית לאחרונה ועשה ריצוף יפה לכל הבית, אמבטיה יפה וארונות מטבח מהממים עם הרבה אלמנטים נוספים מאוד מיוחדים בבית. במהלך הבדיקה גיליתי שאת אחד הדברים החשובים ביותר, הוא לא החליף. ולא, הוא החליף את מערכת האינסטלציה בבית. הכל חדש, הותקן ועובד כמו שצריך. אבל, הוא לא החליף את הקו הראשי, צינור הקו הראשי שעובר מנקודת המים שבנקודת המונה מחוץ לבית אל תוך הבית שלו ועד למחלק המים. 

צנרת ישנה

ממה עשוי הצינור שלא הוחלף?

 מברזל. מה עומד לקרות בעוד זמן קצר? אולי אפילו שנתיים? הוא יצטרך להרים את כל הבית שלו מחדש.
הוא יפרק את כל הריצוף, גם של הסלון, גם של הפרוזדור, גם של המטבח וגם של החדר רטוב בו מונח מחלק המים.
ולמה? כי הקבלן לא האיר את עיניו. הקבלן היה צריך להגיד לו 'תשמע, תוותר על משהו קטן בבית, לא משנה מה, נניח על תאורת לדים נסתרת.
חשוב יותר שתחליף את הקו הראשי'. 

לכן, אני אומר לכל מי שמתייעץ איתי, תיעזרו במפקח. 

היעזרו במאתר בדק בית שיבדוק עם סיום השיפוץ מה מצבן של המערכות השונות בבית. אלו חיברו מערכות זו לזו? איזה זרם נוצר בתוך הצנרת? האם הצנרת מחוברת כראוי או לא? לא כדאי לגלות מאוחר יותר, אחרי שלושה או ארבעה חודשים, נזקים שמתבטאים בעליה קפילארית בתוך הבית, או להגיע למצב שהשכנים מלמטה צועקים כי יש להם נזילה. יש היום טכנולוגיה נפלאה. אנחנו מזהים את הכשלים האלה לפני שמישהו השתמש במים בבית. באמצעות מצלמת סיב אופטי אני רואה בדיוק מהי רמת השיפוע, מהי רמת האטימות, האם יש נזילות מהצינור וכד'. אנחנו מבצעים בדיקת לחצים, בדיקת אטימות. הכל היום אפשרי. מומלץ מאוד שתבצעו את הבדיקות האלה לפני שאתם משחררים את הקבלן לדרכו ונותנים לו את התשלום האחרון. לא חכם יותר?

מאיר לוזון - בדק בית בדק בית לפני קניית דירה מקבלן

אני מציע, אם כן, להחליט שלא הסתיים השיפוץ לפני שמבצעים בדיקה. תעשו בדיקה, תבדקו את כל המערכות הרלבנטיות, תראו שהכל תקין. אז אתם יכולים להיות שקטים ולדעת שאין כל בעיה. הכל בסדר. שיהיה בהצלחה. נשמח לעמוד לרשותכם. *2195

נגן וידאו

יעוץ חינמי בווטסאפ -

שילחו לנו תמונות או סרטון של מקור הנזילה. נציגנו יחזרו אליכם למתן יעוץ ראשוני ללא עלות!

להזמנת בדיקה

הכירו את מאיר לוזון - מומחה לאיתור נזילות, מרצה בכיר בתחום איתור נזילות מים ונזקי צנרת

נגן וידאו

זקוקים לייעוץ או להצעת מחיר? תנו לי לחזור אליכם

זקוקים לייעוץ עם מומחה?

אשמח לתת לכם שירות מקצועי אמין ומהיר

השאירו פרטים לחזרה